Самоосвіта вчителя початкових класів Черняк Г.Г.

ПЛАН САМООСВІТИ

Вчителя початкових класів
Великовисківської ЗШ І – ІІІ ст.


Черняк Галини Григорівни

Організація самоосвітньої діяльності педагогічних працівників – один із напрямків у системі навчання дорослих
Самоосвіта вчителя є необхідною умовою професійної діяльності педагога. Суспільство завжди ставило і буде ставити перед вчителем високі вимоги. Для того, щоб вчити інших, потрібно знати більше, ніж інші. Тому самоосвіта є головним завданням кожного вчителя.
Самоосвіта- це розвивальна і творча діяльність педагога, яка розглядається як сукупність складових:
·        Самооцінка (вміння оцінювати свої можливості);
·        Самооблік  (вміння брати до уваги наявність своїх якостей );
·        Самовизначення (вміння обрати своє місце у житті, суспільстві);
·        Самоорганізація (планувати, організовувати власну діяльність);
·        Самореалізація (реалізація своїх можливостей);
·        Самокритичність (вміння критично оцінювати переваги і недоліки власної роботи);
·        Саморозвиток (результат самоосвіти).
Умови формування та розвитку потреби в саморозвитку та  в самоосвіті педагогів:
-         розширення обсягу пізнавальної інформації та джерел, способів її отримання, збагачення програмового матеріалу новітніми фактами та висновками, використання у викладанні різних засобів навчання, використання додаткової літератури,залучення позапрограмних джерел інформації;
-         перехід від репродуктивної до творчої діяльності: дії за зразком, звичайний переказ матеріалу, самостійне доведення, порівняння, аналіз, синтез, абстрагування, самостійне творче застосування отриманих знань, розв’язання нестандартних завдань;
-         урахування пізнавальних можливостей учнів: диференційований підхід до учнів, урахування їхніх об’єктивних пізнавальних можливостей, урахування суб’єктивних уявлень школярів про свої можливості;
-         усвідомлення особистої та суспільної значущості  самоосвіти та саморозвитку: розкриття значущості загальної середньої освіти; демонстрація значущості системи знань, розуміння значущості кожного окремого завдання, заняття.
В  основу організації самоосвіти педагога покладені такі принципи:
·        системність та послідовність самоосвіти;
·        зв'язок самоосвіти з практичною діяльністю педагога;
·        взаємозв’язок наукових і методичних знань у самоосвітній праці вчителя;
·        комплексне вивчення психолого-педагогічних і науково-методичних
     проблем;
·        відповідність змісту самоосвіти рівню підготовки пе6дагога, його інтересом та нахилам.

Самоосвіта педагога здійснюється за наявності таких  ознак:
1. Самоосвіта як процес пізнання передбачає не просте закріплення професійних знань, або засвоєння вже відомої  наукової інформації, а має за мету придбання нових наукових і методичних знань, практичних навичок.
2. Самоосвіта повинна бути неперервною, поповнення і оновлення пових знань, має здійснюватись на підставі попередньої професійної підготовки педагога. Систематичність і безперервність цієї діяльності регулюються планами та програмами самоосвіти.
3. Самоосвіта має сприяти оволодінню педагогом засобами застосування професійних знань у його практичній діяльності.
Шляхом досконалої організації самоосвітньої діяльності постійно удосконалюється професійна майстерність вчителя і, як наслідок, формується авторитет педагога серед учнів, батьків, колег.Таким чином, творчо працюючий вчитель сам собі створює особистий імідж.
Імідж, який сприймається – це той образ, який бачать інші.
Мотиви для формування безперервної освіти педагогів:
-         прагнення до постійного самовдосконалення;
-         прагнення до самовираження;
-         прагнення до самореалізації та самоствердження особистості;
-         професійне зростання;
-         розширення кругозору;
-         підвищення рівня розвитку усіх видів компетентностей;
-         наявність пізнавальної зацікавленості;
-         створення позитивного іміджу серед учнів, батьків, колег;
-         підвищення кваліфікаційної категорії під час атестації;
-         отримання нагород;
-         підвищення особистісного рейтингу на різних рівнях підпорядкування.
Форми представлення результату самоосвіти:
-         традиційні (доповідь; виступи на семінарі; на педагогічній раді; на засіданні ШМО; розробки пакету поурочного планування з теми чи групи тем; комплекс дидактичного матеріалу з предмета; збірники практичних, контрольних робіт; розробка комплекту роздаткового матеріалу з предмета; розробка тематичних класних годин, батьківських зборів чи позакласних заходів; розробка олімпіад них завдань для підготовки учнів; база даних питань і задач з предмета тощо);
-          інноваційні ( проект; розробка електронних уроків. Авторських посібників тощо; розробка пакету тестового матеріалу в електронних оболонках; створення особистої методичної чи предметної web- сторінки; створення електронної бібліотеки творів художньої літератури згідно програм тощо);
-         науково- методичні (методичний посібник; навчальний посібник; стаття до фахового видання; науково-методична розробка;методичний чи діагностичний кейс; сторення термінологічного словника; творчий звіт тощо).



„Самоосвіта вчителя –
                якість викладання –
                         рівень знань, умінь та навичок учнів
».






ПЛАН МОЄЇ САМООСВІТИ
• Моє кредо
• Моя методична карта
• Моя діагностика
• Методична проблема, над якою я працюю
• Виховна тема, над якою я працюю
• Індивідуальний творчий план
• Мій відкритий урок
• Самоаналіз уроку
• Відкритий виховний захід
• Самоаналіз проведеного заходу
• Словник педагогічних термінів
• Вивчення передового педагогічного досвіду



  Моя мета: Вчити дітей вимірювати себе найвищою мірою людської гідності, бачити себе очима суспільства, вдумливо і вимогливо аналізує свої вчинки, свою поведінку. Розвивати уміння "бачити" почуття іншого, "чути" і розуміти радість і біль оточуючих. Виховання ціннісного ставлення до людини до рівня самостійного, усвідомленого прийняття рішення.

МОЯ МЕТОДИЧНА КАРТА

Прізвище, ім’я, по батькові
Черняк Галина Григорівна

Рік народження
31.08.1961р.

Освіта
Вища
Посада
Вчитель початкових класів                                   


Педагогічний стаж
35 років
Атестація
 09 квітня 2013 р. підтверджено кваліфікаційну категорію “ Спеціаліст вищої категорії ”,підтверджено педагогічне звання “ Старший вчитель

Нагороди та заохочення
      1987р.грамота районного відділу народної освіти Маловисківського райвиконкому
20 лютого 2008р. Диплом ІІ ступеня за зайняте ІІ місце в районному заочному конкурсі знавців педагогіки  В.О. Сухомлинського в номінації “ Практичне спрямування уроку з використанням педагогіки В.О.Сухомлинського


Час і місце проходження курсової перепідготовки
                       

З 14 травня   по 1червня 2012р. Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної  освіти
  імені В.Сухомлинського (всього 108год),посвідчення №1598




                                                                          
                                                                                                           Затверджую:
                                                        Директор школи:__________
                                                                                       ⁄ О.І.Панов ⁄
Перспективний план самоосвіти
вчителя початкових класів Черняк Галини Григорівни
на 2013 – 2017 роки
Тема
Навчальний рік
Відмітка про виконання
1.
Вивчення психологічних особливостей учнів 1-го класу. Визначити рівні вихованості ціннісного ставлення до людини.
2013-2014
Виконано
2.
 Визначення факторів та чинників, що впливають на підвищення ефективності процесу виховання у молодших школярів ціннісного ставлення до людини .                                                                                                                             


2013-2014
Виконано
3.
Підготовка учнів до державної підсумкової атестації
2016-2017

4.
Приймати участь в науково-практичних конференціях.
2013-2017

5.
Видати посібник «Методика виховання ціннісного ставлення до людини у молодших школярів у навчально-виховному процесі».

2016-2017


САМОАНАЛІЗ УРОКУ

1. Тип і вид уроку, зв'язок його з попередніми.

2. Які головні завдання уроку, як вони враховані під час реалізації мети уроку?

3. Чи раціонально використано час уроку?

4. Чи раціональна структура уроку для реалізації головних завдань, досягнення мети?

5. Які методи навчання використано для вивчення нового матеріалу?

6. Як здійснюється контакт із класом, окремими учнями?

7. Ефективність організації самостійної роботи.

8. Чи були елементи самоосвіти, самовиховання?

9. Чи використано індивідуальний і груповий підхід до навчання?

10.Як організовано контроль і самоконтроль за активністю знань?

11.Чи забезпечено цілеспрямованість, оптимальну розумову діяльність учнів?

12.Запобігання розумовому перевантаженню учнів та його подолання.

13.Створення проблемно-пошукових ситуацій для глибини засвоєння матеріалу, емоційного настрою учнів.

14.Дотримання правил педагогічного такту, загальноприйнятої етики, норм взаємин учителя та учня.

15.Елементи, етапи, форми, методи, які були найвдалішими.

16.Що із запланованого не вдалося? Чому?

17.Чи цікавив урок учнів?

18.Як працювати над подоланням недоліків? Яка необхідна допомога?


САМОАНАЛІЗ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

1. Найменування виховного заходу, дата, місце проведення, вік дітей, що взяли в ньому участь.
2. Визначення форми (жанру) заходу: етична бесіда, диспут, свято, похід-екскурсія, психологічний тренінг, урок самоврядування тощо.
3. Конкретні педагогічні цілі й виховні завдання цього заходу (головною метою виховного заходу є зміна стосунків).
Наприклад:
• Виховання інтересу до спорту, техніки, науки, мистецтва, політики, тощо;
• Формування здатності до збагачення власного внутрішнього світу, самовиховання;
• Зміна характеру міжособистісних стосунків у класному колективі (виховання в учнів поваги один до одного);
• Зміна ставлення до якогось члена колективу (в результаті його цікавої розповіді про своє захоплення, про яке ніхто раніше в класі не знав, у нього можуть з’явитися товариші);
• Виявлення, розвиток здібностей будь-якого із членів колективу, забезпечення зміни його ставлення до себе;
• Вивчення учнями правил поведінки (етикету): на вечорі, танцях, банкеті тощо.
4. Наявність плану підготовки та проведення заходу, його продуманість, доцільність, завершеність.
5. Участь колективу вихованців у розробці планів проведення заходу і їх мотивація до активної діяльності.
6. Хід підготовчої роботи, розподіл доручень, ставлення учасників до її виконання.
7.Педагогічна позиція вчителя, стимулювання ініціативи, активності, самостійності учнів, залучення їх до роботи в ролі помічників.
8. Врахування вікових особливостей, індивідуальних і колективних запитів та інтересів дітей.
9. Позиція школярів під час проведення заходу (активність та ініціатива; байдужість і пасивність).
10.Позитивні, найбільш вдалі моменти заходу, створення виховної ситуації,
у якій учні відчувають радість, гордість за себе і товаришів. Хиби і труднощі у роботі, шляхи їх подолання.
11.Ступінь виконання поставлених завдань.
12.Спрямованість у майбутнє (наявність перспектив), визначення проблеми, на розв’язання якої спрямовані проведені заходи, системність виховної
роботи у класі

                                    План самоосвіти вчителя початкових класів
Школа працює над проблемою:
«Формування в учнів життєвої позиції та   здоров’я через різноманітну навчальну, позакласну та позаурочну діяльність».
                                                                                                         

Тема самоосвіти: «Підвищення якості уроку через використання технологій, які зберігають здоровя учня в процесі навчання».
Мета: «Впровадження технологій, які зберігають здоровя учня з метою покращення якості уроку».
Завдання:
1.Вивчити літературу про технологій,що зберігають здоровя учня.
2.Відвідати уроки колег та прийняти участь в обміні досвідом.
3.Проводити самоаналіз і самооцінку власних уроків.
4.Розробити модель освітнього процесу,що відповідає вимогам збереження здоровя учня.
5.Апробувати цю модель на практиці.
Перелік питань по самоосвіті:
1.Сутність поняття «Технології,що зберігають здоровя учня» та умови успішного впровадження цих технологій.
2.Підвищення якості навчання через підвищення якості уроку.
Передбачуваний результат:
  1. Оволодіння технологіями, що зберігають здоровя учня на рівні побудови моделі освітнього процесу.
  2. Підвищення якості навчання через підвищення якості уроку.
Форма звіту по виконаній роботі: повідомлення на  засіданні МО вчителів початкових класів.
Форма самоосвіти: індивідуальна
Діагностичний (на 5 років)
1.     Аналіз професійних недоліків.
2.     Визначення цілей та завдань теми.
3.     Складання плану роботи по вибраній темі самоосвіти.
4.     Курси підвищення  кваліфікації вчителів.
5.     Підписка на методичну літературу «Початкова школа»
6.     Вивчення методичної, педагогічної та психологічної  літератури.
Прогностичний (на 5 років)
1.     Виступ із звітом за підсумками реалізації практичного етапу на МО вчителів початкової школи.
2.     Участь в науково – практичних  конференціях
3.     Вивчення досвіду роботи педагогів по вибраній темі.
4.     Систематизація  матеріалів методичної, педагогічної та психологічної літератури по темі.
5.     Коригування роботи
Практичний 2013-17
1.     Відкриті уроки на шкільному та районному рівні.
2.     Участь на олімпіадах, конкурсах, конференціях.
3.     Відвідування уроків у вчителів початкових класів школи.
4.     Відвідування семінарів.
5.     Самоаналіз та самооцінка своїх уроків.
6.     Розробка моделі освітнього процесу з використанням технології, що зберігають здоров’я учня.
7.     Апробація розробленої моделі на практиці. Внесення необхідних корективів.
Узагальнювальний 2016-2017
1.     Аналіз методів, форм, способів діяльності по темі самоосвіти. Підведення підсумків.
2.     Відкриті уроки на шкільному і районному рівні.
3.     Виступ на засіданні районного МО вчителів початкових класів по темі.

ДІАГНОСТИЧНА КАРТА
                                                         
Основні напрями
діяльності педагога

Потребує
методичної
допомоги

На достатньому рівні

Заслуговує на увагу
1.
Комплексне планування виховання,
навчання і розвитку учнів



2.
Вміння планувати урок на основі
психологічних особливостей класу






3.
Методи активізації пізнавальної
діяльності




4.
Особистісно - зорієнтоване навчання





5.
Оптимальний вибір типу і структури
уроку




6.
Розвиток творчих здібностей учнів‚
творчого мислення



7.
Гуманізація стосунків з дітьми




8.
Робота з обдарованими дітьми




9.
Ступінь впливу вчителя на учнів




10.
Нестандартні форми уроку





11.
Використання принципів нових
технологій




12.
Науковий рівень викладання предметів.
Основні напрями діяльності педагога.





13.
Самоосвіта





14.
Ведення шкільної документації



15.
Курсова перепідготовка, виконання до- і
післякурсових завдань





ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ТВОРЧИЙ ПЛАН

Розділи

Зміст роботи


Відмітка про виконання
1.
Підвищення фахового
рівня


З 14 травня   по 1червня 2012р. Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної  освіти
 імені В.Сухомлинського (всього 108год),посвідчення №1598

Виконано
2.
Науково-методична
робота з предмета.
Інноваційні технології
Робота у  творчій групі
Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського.

Робота у районній творчій групі Маловисківської РДА

3.
Позакласна робота з
предмета
Години спілкування (відповідно виховного плану на 2015 – 2016 н.р.)

Екскурсії з учнями по місту та за межі області, з метою вивчення рідного краю.

Проведення свят: «Андріївські вечорниці»„Новорічний ранок”, „Свято для любих матусь”.

4.
Вивчення та
запровадження
передового
педагогічного досвіду.


Т.І.Парнивода – вчитель початкових класів вищої категорії, старший вчитель, інструктор «Школи ейдотехніки»
«Освітня мнемотехніка як технологія підвищення продуктивності освітнього процесу».

5.
Підвищення
психолого-
педагогічного рівня
Самостійна робота з фаховими джерелами інформації: газетами, журналами, інтернетом.

6.
Творча робота з
класом, батьками.


Батьківський консиліум. Аукціон добрих слів (для батьків і для учнів).

Батьківські збори. Тренінги.



Відвідування моїх уроків та заходів іншими вчителями
Дата

Тема

Учитель, що написав відгук

Відгук



Шановні колеги!
Людина не має права забувати, що вона жаринка великого, животворного Всесвіту. Як тільки вона зупиняється у своєму розвитку, втрачає вогонь любові, здатність творити добро, вона костеніє,її дух мертвіє і  вже не розвивається, не відгукується на поклик, не рухається вперед, а  скніє  в тілі, яке перетворюється на в’язницю.
Отож, щоб ніколи не згасав у наших серцях і душах палкий вогонь творчого натхнення, любові до своєї справи й подолання нових вершин ми щорічно збираємося на  такі зібрання, як сьогодні.
«Учитися – це  все одно, що гребти проти течії, припинив гребти – і тебе відразу ж несе назад ». Тому справжні вчителі навчаються все життя. Постійно займаються  самоосвітою. Для справжніх педагогів найбільше пасує афоризм Івана Франка «Semper toro» - «Завжди учень».
Школа – наше життя,
А ми в ній актори.


Тож  нехай любов пронизує всі ваші думки і дії, щиро даруйте її кожній людині, яку зустрічаєте, і починайте кожний новий день усмішкою. Нехай очі ваших учнів сяють, і завжди  підтримують вас дитяча любов і довіра, і хай завжди з вами буде МРІЯ!



1 коментар:


  1. Доброго вечора, Галино Григорівно! Дуже зацікавив ваш план самоосвіти. Якщо можная, то я ним скористаюся.


    ВідповістиВидалити