Урок вчителя фізики Сафронова О.М.

Великовисківська   загальноосвітня школа І-ІІІсткпенів




УРОК-ГРА
СХОДЖЕННЯ НА МАГНІТНИЙ ОЛІМП
ДЛЯ УЧНІВ 11 КЛАСУ
УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ



Розробив:
вчитель фізики 
Сафронов О.М.

  2015 р.


Тема уроку:   Сходження на магнітний Олімп.

Дидактична мета уроку:  Розширити та поглибити  знання  учнів про магнітні  явища та використання цього явища в природі й техніці.

Розвивальна мета уроку: Розвивати  аналітичне  та логічне  мислення, формувати  науковий  світогляд  та прагнення до пізнання навколишнього світу, ознайомити учнів з дією магнітного поля на організм людини і застосування його лікувальних можливостей.

Виховна мета уроку: Розвивати  інтелектуальні здібності та культуру мовлення ініціативу, активність; розвивати пізнавальні здібності, розвивати інтерес до навчання та вміння працювати в групі.

Тип  уроку:  Урок узагальнення вивченого  матеріалу.

Технічні засоби: Комп'ютер, мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, відео-досліди.

Обладнання: Прилади для демонстрації магнітних явищ (постійні магніти, котушка, стрічка фольги, батарейка, цвях,дріт, важки, джерело струму, зєднувальні провідники).

Структура уроку:

1. Організаційна частина.
2. Мотивація навчальної діяльності.  Актуалізація опорних знань.
3. Конференція вчених спеціалістів у галузі електромагнетизму.
4. Захист проектів на тему «Побачення з магнітним полем».
5. Пояснення цікавих демонстрацій.
6. Гра «Спіймай швидко рибку».
7. Демонстрація  та пояснення учнями магнітного поля людини.
8. Перегляд та аналіз  відео-досліду.
9.  Презентація публікації, складання сенкану.
10. Домашнє завдання.

Девіз уроку: «Природа! Ми нею оточені й охоплені непереможно
                        нам не вийти з неї»
                                                                              (Й. В. Гете)
Хід уроку
1. Організаційна частина
Перевірка відвідування учнями уроку.  Оголошення теми та плану уроку.
2. Мотивація навчальної діяльності
Ми з вами закінчили  вивчення теми «Магнітне поле». Сьогодні підсумковий урок, на якому маємо не тільки повторити вивчений матеріал, а й спробуємо визначити його місце в нашому житті. Нам доведеться сходинками підніматися до магнітного Олімпу. На кожній сходинці ви отримуєте певні бали.
Наша планета являє собою величезний магніт. І все живе на ній народжується й розвивається в постійному магнітному полі. З поглибленням знань про природу магнетизму з'ясовується вплив магнітного поля на живі організми. Нова галузь науки, яка його вивчає, дістала назву магнітобіології.
Сучасна техніка заповнює навколишнє середовище потужними магнітними полями , інтенсивність яких у тисячі й мільйони разів перевищує інтенсивність магнітного поля Землі. Як діють ці магнітні поля на живі істоти, на людину? Позитивна ця дія чи негативна, корисна чи шкідлива ?
Сьогодні до нас завітали вчені, які дадуть відповіді на ці важливі для нас запитання. Вчені працюють у групах і перед кожною з них стояло завдання зробити дослідження за такими темами:
Ø   історія магнетизму (історики);
Ø   магнітне поле Землі, його вплив на живі організми ( географ, біолог);
Ø   лікування   за   допомогою   магнітного   поля   (лікарі)
Але для того щоб зрозуміти вчених, настроїтися на сприйняття інформації нам необхідні знання. Отож, перевіримо наскільки ви готові до нашої конференції.
Актуалізація опорних знань
Вашу готовність до сприйняття матеріалу ми перевіримо за допомогою фізичного диктанту та фронтального опитування. Для того, щоб дати відповіді на запитання фізичного диктанту, вам необхідно зосередити свою увагу на завданнях та не відволікатися. Кожне запитання - це 1 бал.
Учням, які будуть приймати участь у фронтальному опитуванні, треба бути уважними та активними. За правильну відповідь кожний учасник буде отримувати квадрат - це 1 бал, за неповну або за доповнення кружечок - це 0,5 бали.
У вас є індивідуальні картки (додаток 1), на яких учні, що виконують фізичний диктант, напишуть відповіді, учні , що приймають участь у опитуванні запишуть кількість квадратиків та кружечків.
 Гра «Чому»  Запитання для фронтального опитування (додаток 2)
3. Конференція вчених спеціалістів у галузі електромагнетизму.
Вчитель. Отже, я вважаю, всі готові до конференції. Що ж, розпочнемо. Перше слово надається групі істориків, які готували питання, що стосуються історії магніту та магнетизму, а також про використання магнітного поля в давні часи. Історик 1. (додаток-презентація)
         У житті ми зустрічалися з магнітами, знаємо, що вони притягують залізні предмети. А як люди вперше дізналися про дивовижні властивості магніту? Звідки взялася назва магніт?
Історик 2. (додаток-презентація)
         До цих пір я дуже захоплююся  казками, так ось читаючи казки «Тисяча і одна ніч» я знайшла епізод в якому згадується про властивості магнітного залізняку. У казці розповідається про велетенську скелю, що має таємничу силу.
Вчитель. Наступна доповідь стосується використання властивостей магнітного залізняку у медичній практиці стародавніх лікарів. Будь ласка, прошу до слова наступного доповідача.
Історик 3. (додаток-презентація)
Ви знаєте, шановні слухачі, чудова сила магніту приваблювала фантастів і винахідників вічних двигунів. А скільки хитромудрих інструкцій, у яких головна роль відводилася магнітам, було створено протягом віків! Відомо багато прикладів застосування магнітів з лікувальною метою.
Вчитель. З інформацією про магнітне поле Землі вас ознайомить магнітолог.
Магнітолог. (додаток-презентація)
Найновіші наукові дані свідчать, що світ магнітний.  Про існування магнітного поля  Землі люди дізналися порівняно недавно - років триста тому.
Яка ж роль магнітного поля в житті нашої планети?
         Французький дослідник Тельє вивчив поведінку магнітних плюсів протягом мільйонів років.
Вчитель. На запитання: «Чи впливає магнітне поле на клімат Землі?» дасть нам відповідь вчений -географ.  Прошу до слова.
Вчений-географ. (додаток-презентація)
        Дослідження американських геофізиків показали, що в 1925-1970 р. в північній півкулі зросла напруженість магнітного поля - відповідно зросла середньорічна температура. І навпаки - у Південній півкулі Землі знижувалася магнітна напруженість і зменшувалася середньорічна температура.
Що ж відбувається, коли сонячна активність знижується?
Вчитель. Таким чином ми з'ясували, що магнітне поле впливає на багато земних процесів. А чи відчуває людина магнітне поле? Про це вже розповість інший спеціаліст  -  учений -біолог.  Прошу до слова.
Учений - біолог. (додаток-презентація)
        У XIX ст. медики вивчали дію магніту на мозок людини. Вчені Боткін і Шарко демонстрували колегам цікавий експеримент.
        Подальші дослідження вчених показали, що магнітне поле сприймає кора головного мозку, причому і людини, і тварини.
        Навіть рослини реагують на магнітне полі Землі.
Вчитель. Як же можна застосувати магнітне поле для лікування нашого організму?  До слова запрошується лікар-кардіолог.
Лікар-кардіолог. (додаток-презентація)
Магнітне поле є у кожної людини, в кожного деревця, в найдрібніших живих істот. Щоправда, воно дуже слабке. Так, згинаючи і розгинаючи руку, людина створює на її поверхні магнітне поле з індукцією у одну мільярдну частку тесли.
Вчитель. Лікар-терапевт також має інформацію про використання магнітного поля в медицині. Прошу до слова.
Лікар-терапевт. (додаток-презентація)
         Ученим-медикам після тривалих досліджень вдалося значно посилити лікувальну дію магнітотерапії. Допоміг їм у цьому унікальний метал цирконій, тонкою шаром  якого покрили лікувальну капсулу нового «Невотону-Цирконію».
         Лікарі, котрі досліджували прилад або вже використовують його в своїй практиці, переконалися в безсумнівних лікувальних властивостях біокоректора.
Вчитель. На цьому наша конференція завершується . На конференції ми дізналися багато нової та цікавої інформації, що стосується магнітних полів та їх впливу на організм людини.
4. Захист проектів на тему «Побачення з магнітним полемо»
         Учні захищають проекти запропоновані  ними для вивчення учнями 5 класу теми «Магнітне поле» при вивченні  курсу  Природа.
Учні 1 групаВИРОБИМО МАГНІТ САМІ
         Льоня з Ігорем запалили всі лампочки і іграшки на ялинці і довго милувалися ними. Потім прийшла Іринка, підійшла до стіни, прикріпила невелику залізну пластинку і почала прикладати до неї білі букви.
З
явився   напис: «З Новим ро...! » Але що дивно. Іринка не намазувала букви клеєм, не прибивала їх, не зчіплювала ні з чим, а букви все одно трималися.
- Чому це вони прилипають? — запитав Ігор. - А там маленькі магніти, — відповів Льоня і, перевернувши одну букву зворотною стороною, показав Ігорю.
Насправді , позаду у букви був крихітний магніт, він і прилипав до залізної
пластинки, і тому букви не падали. Ігор  поліз в кишеню і сказав:
- А у мене також магніт є! - Ну і що, а у мене ось який магніт! — І Льоня показав всім магніт у формі палички. - А у мене ось такий магніт. — І Тетянка показала магніт  кільцем. - А у мене є такий магніт. — І Іринка показала звичайну голку. - Ну- ну! - Ігор вихопив у Іринки голку і приклав її до трьох кнопок, які лежали на столі. Кнопки залишилися лежати як ні в чому не бувало. -Да він нічого не притягає, - сказав Ігор і віддав Іринці  її "магніт".
         Іринка узяла голку і потерла її трішки  об Тетянкин магніт. Потім вона піднесла голку до кнопок і шпильок, лежачих на столі, і раптом всі побачили, що голка почала притягувати  кнопки та голки!  Ігор схопив маленьку жерстянку і теж потер її об магніт. Після цього він підніс жерстянку до кнопок, але кнопки спокійнісінько лежали і не думали підскакувати вгору.
- А чому це? — запитав Ігор. - Що «чому»? — перепитала Тетянка. - Чому жерстянка нічого не притягає? Тетянка подивилася на голку і жерстянку і сказала: - Голка зроблена зі сталі і може стати магнітом. Сталь намагнічується, а жерстянка — з простого заліза, до магніта вона притягується, а сама не намагнічується.
Учні 2 група:  ЧАРІВНІ  МАГНІТИ
         Потім  Тетянка додала: -Доречі, у будь-якого магніта два полюси: північний і південний. Різні полюси притягуються, а однакові відштовхуються. Тетянка узяла свої  кільцеподібні магніти і сказала: - У цих магнітів північний полюс забарвлений в червоний колір, а південний—в синій.
         Після  цього вона піднесла кільця  один до одного різними полюсами, магніти  з дзвінким стукотом притягнулися  один до одного. Потім Тетянка  перевернула один магніт і почала наближати його до іншого, магніт, який лежав на столі, почав тікати від того, який тримала Таня. Діти засміялися: дуже було забавно бачити, як магніт сам тікає від іншого магніта, хоча його ніхто не чіпає.
         Льоня попросив у Тетянки магніти і поклав їх один на одного однаковими полюсами. Льоня добре відчував, як магніти вириваються з рук. Потім він несподівано відпустив руку — верхній магніт  підскочив вгору і зі стуком впав на підлогу.
         Іринка взяла олівець, наділа на нього магнітне кільце, а потім інше. Оскільки магніти були повернені один до одного однаковими полюсами, вони відштовхнулися. Нижній магніт  притиснувся до столу, а верхній повис у повітрі, хоча його ніхто не подтримував.
Учні 3 група: ЧАРІВНИЙ КОМПАС
          -А тепер відгадайте загадку, — сказала Тетяна.
Взяла вона
глибоку тарілку, налила в неї води, магніт у формі палички поклала в кришку від банки, а кришку поставила на воду. Кришка разом з магнітом плавала у воді. Дивляться діти, а кришка сама повертається. Обернулася, гойднулася кілька разів і зупинилася так, що синім кінцем у вікно дивиться. Тетянка повернула кришку убік, а вона покачалася і знову синім кінцем на вікно показує.
- Чому магніт повертається в од
ин і той же бік? — запитав Льоня.
- Напевно, там
 десь інший магніт захований, — сказав Ігор.
- Пошукайте, — запропонувала Таня. Діти кинулися шукати, але так нічого і не знайшли. - Можливо, він десь на вулиці, — сказав Льоня.  - Вірно, на вулиці, — посміхнулася Тетяна, — цей магніт — наша земна куля. Один полюс у нього на півночі, в Арктиці, а інший — на півдні, в Антарктиді.
-
Виходить, це у нас компас? — запитала Іринка. - Так. -А стрілка у справжнього компаса — це теж магніт? — запитав Льоня. - Звичайно, магніт, — відповіла Тетянка.
Учні 4 група: ЧАРІВНИЙ  ЦВЯХ
         Іринка вставила лампочку в ліхтарик Льоні і запитала : - Дротина є?
- Є, - відповів Льоня і почав розматувати дріт зі  цвяха, на який він був
намотаний, як на котушку.
Розматувати  було незручно, і Іринка сказала:
- Так, гаразд, давай так.
Иринці  треба було тільки перевірити, працює лампочка чи ні. Вона приєднала один кінчик дроту з котушки до батарейки , а другий— до лампочки. Тільки Іринка приєднала дріт до лампочки як та засвітилася, і також декілька кнопок зірвалися з місця і притягнулися до цвяха. Іринка спочатку нічого не зрозуміла і від’єднала  дріт від лампочки - кнопки відірвалися від цвяха. Іринка знову приєднала дріт до лампочки, і кнопки притягнулися до цвяха.
На цей раз вс
і - і Іринка, і Льоня, і Ігор - відразу побачили що, як тільки в ліхтарику  спалахує лампочка, так кнопки прилипають до цвяха.
-
Збожеволів! - закричали всі. - Хто  збожеволів ?- не зрозуміла Тетянка.
- Цвях, —
відповів Ігор. Тетянка  підійшла до столу, уважно оглянула цвях, на який був намотаний дріт, і сказала : - Це не цвях, це електричний магніт.
- Який магніт? — перепитали діти.
- Електричний.
         Тетянка узяла магнітний компас, поклала його на стіл, потім піднесла до компаса дріт і підєднала  його до полюсів батарейки. Як тільки вона це зробила, так відразу ж стрілка компаса обернулася до дротини. Коли Т етянка відключила батарейку, стрілка компаса відвернулася. - Коли електрика біжить по дроту, він починає трохи притягувати залізні тіла. Особливо добре виходить, коли дріт згорнути  кільцем. Тетянка  згорнула  дріт кільцем і підключила це кільце до батарейки — стрілка миттєво повернулась до кільця, та так сильно, що навіть затремтіла. - А, тепер розумію, — сказала Іринка, — чим  більше витків, тим сильніше вони притягають залізні предмети. Узяла Іринкака цвях і почала на нього намотувати дріт, тобто робити  електричний магніт.  



5. Пояснення цікавих демонстрацій
Учні 1 група

Магніти на стержні
Завдання
         Візьміть 4 керамічних кільце­вих магніти і розташуйте їх на де­рев'яному стержні, як зображено на малюнку. Магніти повинні бути обернені один до одного однойменними полюсами. Відстань між 1 і 2 магнітами буде най­більшою, а між 3 і 4 — найменшою.
Запитання
1. Чому стержень повинен бути  де­рев 'яним?
2.Чому відстань між 1 і 2 магнітами буде найбіль­шою, а між 3 і 4 — наймен­шою?
3. Як зміняться відстані між маг­нітами, якщо їх нагріти?
                      Пояснення фізичного явища
На кожен із магнітів діють сили відштовхування і притягання з боку інших магнітів і сили земного тяжіння. На 1-ий магніт діє найбільша (порівняно з 2-им, 3-ім, 4-им магнітами), результуюча сила відштовху­вання, спрямована вгору. Тому відстань між 1-им і 2-им магнітами найбільша, а відстань між 3-ім і 4-им магнітами — найменша.
Учні 2 група
Голка і магніт
Завдання
    Підковоподібний магніт розташуйте з краю демонстраційного сто­лика. Візьміть тонку голку з ниткою і покладіть її на один із полюсів магніту. Обережно потягніть голку за нитку, доки вона не зіскочить із магніту. Спостерігається цікаве явище: голка висить у повітрі! Якщо нагріти голку полум'ям сірника, то вона впаде. Охолонувши, вона зно­ву почне притягуватися до магніту. За спроби внести між голкою і по­люсами сталеву лінійку, не торкаючись полюсів, голка починає відштов­хуватися від найближчого кінця лінійки, а якщо торкнутися полюсів магніту лінійкою — голка впаде.


Запитання
1.  Чому голка висить у повітрі?
2.  Чому голка падає, якщо її нагріти?
3.  Чому голка відштовхується від сталевої лінійки?
4.  Чому голка падає, якщо полюси магніту замкнути лінійкою?
Пояснення фізичного явища
Перебуваючи в магнітному полі, голка намагнічується і притягуєть­ся до магніту. Сили пружності нитки і притягання до магніту компен­сують силу тяжіння.
Учні 3 група
Стрічка фольги у магнітному полі
Завдання
За допомогою двох шта­тивів і тримачів підвісьте стрічку фольги, як зображено на малюнку. Якщо через неї короткочасно пропустити струм силою 1-2 А, метале­ва стрічка відхиляється.
Запитання
     1. Чому стрічка відхиляється під час пропускання через неї струму?
2. Від чого залежить кут від­хилення стрічки?
3. Чи зміниться напрямок від­хилення стрічки, якщо змінити напрямок струму на протилежний?
4. Чи можна, знаючи напря­мок струму і відхилення
стрічки, визначити розташування магнітних полюсів Землі?
Пояснення фізичного явища
На провідник зі струмом, що перебуває у магнітному полі, діє сила Ампера. Під час проходження струму через стрічку на неї діє магнітне поле Землі. Це спричиняє відхилення провідника зі струмом. Якщо змінити напрямок струму на протилежний, стрічка відхилятиметься у протилежний  бік.
Учні 4 група
«Танок» алюмінієвої стрічки
Завдання
Стрічку з  алюмінієвої фольги покласти на стіл під чотири підковоподібні магніти, як зображено на малюнку, й увімкнути в коло постійного струму через перемикач. Змінюючи перемикачем напрямок струму в стрічці, можна побачити, що вона змінюватиме свою форму.
Запитання
1. Що  спричиняє зміну форми стрічки?
2. Чи правильно вказані на малюнку полюси магнітів?
3. Від чого залежить висота підйому стрічки?
4. Чи буде можливою ця демонстрація, якщо полюси кожного з магнітів з'єднати сталевими пластинами?
Пояснення фізичного явища
 На провідник зі струмом, розташований у магнітному полі, діє сила Ампера, напрямок якої визначається за правилом лівої руки. Стрічка виштовхується або втягується у простір між полюсами магніту залеж­но від  напрямку дії сили Ампера.
6. Гра «Спіймай швидко рибку» (релаксація учнів)
         З кожної групи учнів обирається один учень, який за найменший час
спробує піймати 4 рибки, користуючись дитячою іграшкою «Спіймай рибку», принцип дії якої заснований на дії магніту на металеві тіла. Учні вболівають за свого товариша.
7. Демонстрація  та пояснення учнями магнітного поля людини.
Заздалегідь  учні отримали завдання дослідити власні магнітні властивості. З кожної групи учнів обрано того, який зможе утримати на власному тілі найбільшу кількість металевих ложок, монет  тощо. Учні пояснюють  так зване  аномальне явище.

8. Перегляд та аналіз відео-досліду.
Учням один раз демонструється відео-дослід. Після перегляду кожна група обирає учня, який здатен повторити висновки з даного відео-досліду.
Запитання до відео-досліду
1. Яке фізичне явище демонструвалося?
2. Чому воно відбувається?
3.  Яка фізична константа його характеризує?
4. Що ми будемо спостерігати при нагріванні до певної температури?
Відповідь
1. З досліду Герца ми знаємо що магнітне поле створюється рухом заряджених частинок (1, 2).
2. Магнітне поле постійних магнітів створюється як рухом електронів довкола ядра, так і обертанням електронів довколо себе. Тобто кожен атом залізного гвіздка можна розглядати як маленький магніт.
3. Під дією зовнішнього магнітного поля всі ці уявні маленькі магніти орієнтуються однаково - відбувається намагнічення (3). Гвіздки притягуються до магніта.
4. При нагріванні до певної температури (має назву точка Кюрі або температура Кюрі) однакова орієнтація збивається зростаючим тепловим рухом атомів і гвіздки втрачають намагніченість (4).
5. Для заліза температура Кюрі складає приблизно 1043 °С, тобто провести в реальності ні дослід на малюнку, ні показаний відео-дослід (4) скоріше за все не вийде.
9.  Презентація публікації, складання сенкану
Заздалегідь представники кожної групи  готували публікацію або презентацію на тему «Побачення з магнітним полем». Учні презентують свої наробки.
Вчитель: Наприкінці уроку пропоную вам скласти сенкан з ключовим словом «поле». Нехай це буде наша з вами ода такому відомому, але одночас таємничому магнітному полю. Учні складають сенкан.
10.  Домашнє завдання
Розв’язати  три задачі обраного рівня за збірником Гельгафт «Завдання до державної підсумкової атестації» з теми № 8 «Магнітне поле».


Додаток 1

Індивідуальна картка
             Прізвіще  та  їм я_______________________________________


1)   Магнітне поле - це вид матерії, за допомогою якого здійснюється взаємодія
_______________________________________________________________________________________
2)          Якщо помісти провідник із струмом у магнітне поле, то на нього діятиме
сила ______________________________________________________________
3)          Магнітна  індукція  це___________________________________________

4)          Магнітне поле, в якому магнітна індукція у усіх його точках однакова,
називається_______________________________________________
5)          Магнітні поля графічно зображуються за допомогою_________________
___________________________________________________________________

6)          Літерою Ф позначається ___________________________________________
7)          Магнітна індукція вимірюються в  __________________________________
8)          Сила Ампера записується формулою__________________________________
9)          Сила Лоренца - це сила, що діє ____________________________________
___________________________________________________________________
10) Напрямок сили Лоренца визначається за правилом  ___________________________
__________________________________________________________________________
11) Магнітні силові лінії завжди ______________________________________________
12) Перерахуйте три види магнітних речовин ___________________________________
_________________________________________________________________________


Додаток 2
1. Чому два провідники зі струмом взаємодіють: притягуються чи відштовхуються?
Тому що навколо провідника зі струмом виникає магнітне поле і магнітні сили притягують чи відштовхують провідники.
2. Чому магнітне поле матеріальне?
Тому що воно може діяти на провідник зі струмом чи на заряд, який рухається.
3. Чому,   не  маючи  спеціальних  органів  чуттів,  здатних відчувати  магнітне  поле,   ми можемо «бачити» його?
Тому що магнітне поле виявляє собі за дією на провідник зі струмом чи на заряд який рухається.
4. Чому магнітне поле всередині соленоїда називається однорідним?
Тому що всередині соленоїда магнітні силові лінії розміщені паралельно одна одній.
5. Чому магнітне поле вихрове?
Тому  що лінії магнітної індукції завжди  замкнуті -  такі  поля  називаються вихровими.
6. Чому   замкнутість   ліній   магнітної   індукції   визначає   фундаментальна   властивість магнітного поля?
Тому що магнітне поле не має джерел. Магнітніх зарядів, подібним електричним, в природі не існує.
7. Чому одиниця вимірювання магнітної індукції називається тесла?
Тому що ця фізична величина була названа на честь ученого електротехніка М. Тесла.
8. Чому    амперметр    і    вольтметр    лабораторного    типу    відносяться    до     приладів магнітоелектричної системи?
Тому що в основі їх роботи лежить дія магнітного поля постійного магніту на провідник (рамку) зі струмом, у результаті чого рамка разом зі стрілкою повертається на певний кут.
9. Чому сила Лоренца не виконує роботу?
Тому що вона перпендикулярна до швидкості руху зарядженої частинки,  яка рухається в магнітному полі.
10. Чому речовини,  вміщені в магнітне поле намагнічуються?
Згідно   з   гіпотезою   Ампера,   всередині   молекул   і   атомів   будь-якої  речовини циркулюють елементарні електричні струми, які й  створюють намагніченість речовини.
11. Чому феромагнітні тіла мають велике практичне значення?
Тому що це тіла, здатні тривалий час зберігати залишкову намагніченість, набуту за допомогою сильних зовнішніх магнітних полів.
12. Чому магнітна індукція поля - його силова характеристика?
Тому що вектор магнітної індукції - це сила, з якою магнітне поле діє на одиницю довжини провідника зі струмом.
13. Чому лінії, за допомогою яких можна зображувати магнітні поля, називаються лініями магнітної індукції?
Тому що це лінії, дотичні до яких у кожній точці поля збігаються з напрямом вектора магнітної індукції поля в даній точці.
14. Чому на Місяці неможливо орієнтуватися за допомогою компаса?
Тому що навколо Місяця немає магнітного поля.
15. Чому гнучкий, замкнутий у вигляді  петлі рухомий провідник,  у якому йде струм, набуває форми кільця?
Тому що в такому провіднику є ділянки, в яких струми течуть у протилежних напрямках, а такі ділянки відштовхуються, петля розширюється і набуває форми кільця.

Немає коментарів:

Дописати коментар